Pagina's

woensdag, januari 04, 2006

Anti-christelijke spijkerbroek succes in Zweden

In Zweden is het jeansmerk Cheap Monday erg populair. Het merk is goedkoop, de broeken zitten strak én het zet zich middels een logo af tegen georganiseerd geloof. Van dat laatste heeft de logo-ontwerper namelijk een grote afkeer. Het logo bestaat uit een schedel met een omgekeerd kruis op het voorhoofd.
Volgens de ontwerper is het logo gericht tegen het christendom. Sommige jeanskopers brachten daarom na aankoop hun broek terug, toen ze erachter kwamen wat het logo betekende. Anderen verwijderden gewoon het logo.


De Lutherse Kerk, het dominante geloof in Zweden, zegt niet wakker te liggen van het succes van de 'anti-geloofjeans'. Sommige katholieken vinden dat de kerk wel erg lauw reageert. Een priester sprak schande over deze "opzettelijke provocatie".
De jeans zijn buiten Zweden ook te koop in Noorwegen, Denemarken, Groot-Brittannië, Frankrijk en Nederland. In de VS hoopt men de broek binnenkort te lanceren.
(Bron)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten