Pagina's

zondag, juni 15, 2008

Storingen bij kabelbedrijf Ziggo

RIJSWIJK - Klanten van het kabelbedrijf Ziggo hebben het hele weekeinde last gehad van storingen. Door een defect in een apparaat dat het telefoonverkeer regelt, verliep de dienstverlening in een gebied met zo'n 300.000 aansluitingen zaterdag met veel horten en stoten.
Vooral het westen van het land werd getroffen. Zondag kampten duizenden huishoudens in de provincie Utrecht nog met de naweeën van deze problemen.
Dat heeft een zegsman van Ziggo zondag gemeld. De problemen in Utrecht doen zich zowel bij internetgebruik als op het vlak van de telefonie voor. Volgens Ziggo moeten deze defecten in de loop van zondagavond zijn opgelost.
De Consumentenbond opende dinsdag een speciaal meldpunt voor klanten van Ziggo. De belangenorganisatie ontving tot vrijdagmiddag al meer dan tienduizend klachten, een uitzonderlijk hoog aantal. De bond was zondag niet bereikbaar voor een actuele telling.
De meeste klachten hebben te maken met de internetverbinding. Daarnaast geven veel melders aan niet tevreden te zijn over de informatievoorziening rond alle veranderingen.
Ziggo is de onderneming die ontstond door een fusie van de kabelbedrijven Casema, @Home en Multikabel. Sinds de fusie kampt het nieuwe bedrijf met talloze grote problemen.
(Bron)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten