Pagina's

vrijdag, januari 07, 2011

Meeste storingen bij Telfort

AMSTERDAM – Provider Telfort scoort zowel op het gebied van telefonie- als internetstoringen over heel 2010 het slechtst. XS4all had de minste storingen wat betreft internet. Bij telefonie was KPN de beste.
Dat blijkt uit een analyse van ruim 16.500 storingsmeldingen door de Consumentenbond.
83 procent van de klanten van Telfort hebben in 2010 last gehad van een internetstoring. Bij telefonie was dit 85 procent. 40 procent (internet) en 42 procent (telefonie) van de mensen hadden zelfs te maken met drie of meer storingen in het afgelopen jaar.
Een woordvoerder van de provider laat weten zich te kunnen herkennen in de cijfers: “We werken met man en macht aan oplossingen en zien de cijfers verbeteren, maar we zijn nog niet klaar.”
KPN deed het op het gebied van telefonie het beste; 33 procent van de klanten had daar te maken met een storing in 2010. XS4all mag zich de beste noemen wat betreft het aantal internetstoringen. 43 procent van de klanten van die provider ondervonden hinder van één of meer storingen.
Opvallend is dat Online het relatief goed doet bij zowel internet (54 procent) en telefonie (51 procent), maar tegelijkertijd veel last heeft van hardnekkige storingen op het gebied van internet.
28 procent de klanten had in 2010 last van drie of meer langdurige storingen. Daarmee presteert Online alleen beter dan Telfort.
Wat betreft het percentage klanten dat last heeft gehad van een internetstoring in 2010 staat Telfort dus onderaan met 83 procent. Ziggo (62 procent), UPC (59 procent) en Tele2 (58 procent) volgen op gepaste afstand.
Alice, 52 procent van de klanten had daar last van een storing, KPN (51 procent) en Online (51 procent) scoren een stuk beter. XS4all presteert met 43 procent zoals gezegd het beste. Bij de internetstoringen ging het in 80 procent van de gevallen, gemeten onder alle providers, om het wegvallen van de verbinding. In 33 procent van de gevallen was de snelheid te laag.
Als gekeken wordt naar telefoniestoringen scoren Ziggo en Online (54 procent) na Telfort het slechtst. XS4all en Alice volgen met 53 procent, net voor UPC waar 50 procent van de klanten last had van een internetstoring. Tele2 (42 procent) en KPN (33 procent) doen het stukken beter.
(Bron)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten