dinsdag, februari 12, 2002

Ik weet niet waarom, maar ik moet ineens denken aan F.
F was de trainer van mijn zus. Zij was namelijk wel sportief, en getalenteerd. F was een goede trainer, een leuke man, een lieve vader.
Mijn ouders lazen het Nieuws van de dag. Want eigenlijk wilden ze De Telegraaf lezen, maar dat kon niet in een PvdA-gezin. En het Nieuws was gewoon hetzelfde volgens mij, maar het had minder stemmen tegen, zoiets.
Ik was een leesfreak, en ook toen al wilde ik de krant altijd als eerste lezen.
Blijkbaar was ik toen meer ochtendmens dan nu, want ik haalde de krant van de mat.
Ik weet niet meer wat er precies stond, maar ik weet vooral nog dat ik eerst dacht: wat erg! Een man die zijn vrouw en kinderen zomaar vermoordt, hoe kan dat nou? Goh, het was gebeurd in de plaats waar F woonde! En terwijl ik het verslag spelde, drong het langzaam door. Het ging over F. En ik begreep het niet.
Veel later hoorde ik dat F zich er niets meer van herinnerde. Dat hem op het politiebureau verteld moest worden waarom hij daar zat. Ik weet niet of dat waar is, of een verdichting.
Ik meen me te herinneren dat mijn zus hem nog opgezocht heeft in de gevangenis. Zeker weten doe ik het niet - het is te lang geleden, en ik kan het niet meer navragen.

Geen opmerkingen: