zaterdag, april 12, 2003

Mijn tuin is groen-geel. Groen van gras, boom, struik; geel van dotter, narcis, speenkruid, paardebloem. Er zijn nog een paar vlekjes paars-roze-wit van de krokussen, en een witzweem achterin van de krentenboom. De tulpen zijn nog niet in bloei, de irissen ook nog lang niet.
Het gras zou gemaaid moeten worden, maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen de speenkruidpollen af te maaien.
Merel en merel vliegen druk af en aan met neststoffeersel, over een tijdje zullen ze overstappen op wormen.
Toen ik hier drie jaar geleden kwam wonen, was er geen vogel te bekennen. De enige fauna die je tegenkwam: spinnen en kevers. De tuin was een verwilderde grasmat met wat struiken eromheen, en één kronkelwilg van 15 meter hoog (die afgezaagd is wegens angstaanjagende scheefstand, en nu weer een paar meter hoog is).
Inmiddels zitten er veel vogels, ondanks de katten die ook in de tuin komen. De insekten en spinnen doen het nog steeds prima, en dus banjeren er ook kikkers door de tuin.
Op dit soort dagen ben ik erg happy met mijn tuintje :-)

Geen opmerkingen: