vrijdag, april 14, 2006

Zegt de term 'vangnetregeling' nog iets? Die aanvraag waarvan ik na 3 maanden hoorde dat ie 4 dagen te laat ZOU zijn gedaan (wat niet zo is)? Zodat ik 4 maanden vangnet (soort huursubsidie) misloop oftewel 800 euro.
Ik diende een bezwaarschrift in bij de gemeente. Kreeg van de uitvoerende instantie Vangnet een brief terug dat dat niet kon, want zij waren nog in afwachting van de aanvraag over nov-dec (de laatste maanden dat dat Vangnet bestond, wegens verandering van de uitvoering huursubsidie) en zolang daar nog niet over beslist was, was er niets definitief en dus was beroep niet mogelijk. Zij zouden zorgen dat de beroepsinstantie daarvan op de hoogte gesteld werd.
Voor de zekerheid daar zelf ook nog heen gebeld, ja, nee, geen punt, ze zouden die datum en tijd schrappen en nee, daar zou ik geen bevestiging van krijgen.
Dus...
...
...
...
Vandaag een brief. Van de secretarie van Juridische Zaken van de gemeente, met een beslissing (negatief) en een preek omdat ik zonder bericht van verhindering niet verschenen ben op de zitting.
Degene die erover gaat is nu weg, en dinsdag weer bereikbaar.
Ik ga wel steeds meer begrijpen van mensen die bij instanties binnenlopen en daar amok maken.

Hmpf, en al lezend zie ik ook dat ik Vangnetgeld krijg per 1 november (dus blijkbaar is dat al geregeld) en per 1 oktober. Dus ik krijg geld per 1 oktober dat ik niet krijg en geld per 1 november waar de afdeling Vangnet nog niet over besloten heeft krijg ik volgens de secretarie ook.
Wie het snapt mag het zeggen.

Geen opmerkingen: