donderdag, maart 24, 2016

Dan kom je langs Utrecht Centraal en staat daar een ME-busje. Er worden op sociale media foto's gepost van politieagenten in diverse uitrustingen. Vlaggen hangen halfstok.
Het meest verwarrende vind ik dat zelfs dit soort nieuws went. Terwijl het nieuws was omdat Brussel dichtbij is, want veel andere moordpartijen in de wereld, met veel slachtoffers, kregen nauwelijks aandacht.
Tegelijkertijd krijg ik het gevoel dat het onvermijdelijk is dat misleide geesten in eigen land besluiten dit voorbeeld na te volgen. Wat dan weer direct het gevoel oproept dat ik het vertik om nu bang te gaan doen en drukke plekken te mijden. Ik laat mijn leven niet regisseren door een stel gasten met wanen. Of ze nu denken dat ze een kruistocht tegen anders/niet-gelovigen houden vanuit het idee dat zij het enige ware geloof in de enige juiste vorm aanhangen, of dat ze nu denken dat zij de enige zijn die weten hoe het gevaar in te dammen, namelijk door alle andersdenkenden af te voeren.

Geen opmerkingen: