vrijdag, november 02, 2001

Ik ga toch weer even emmeren over de NS.
In acht werkdagen tijd vijfeneenhalf uur vertraging. Terwijl mijn totale reistijd veertig minuten (enkele reis) is volgens het boekje/de flop/de site.
Woensdag weer gelachen: trein die vier minuten vertraging zou hebben en dus veertig minuten vertraging had (wat toch echt betekent dat er één niet gekomen is, omdat er elk half uur een trein zou moeten rijden), bomvol balkon, conducteur stapt in en vraag of ik even opzij wil gaan. Half stapje achteruit en toen stond ik weer klem. Conducteur boos dat ik niet opzij ging, andere passagiers aan het morren dat daar toch geen ruimte voor was. Aangeboden dat ie wel over me heen mocht klimmen, maar dat in dat gangetje langs de werkcoupé's waar ik net aan het begin stond, nog veel meer mensen gepropt stonden en dat ie daar ook over heen zou moeten - nergens heen, want daar kon ie ook niet staan. Conducteur pissig en begon te mopperen, waarna mij ineens ontglipte dat ie niet moest zeuren want dat wij allemaal geld betaalden voor deze reis, terwijl hij er geld voor betaald kréég. Algehele opstand op het balkon, conducteur piepte ongelukkig dat hij het ook niet kon helpen, en tot het station hebben we gezellig met z'n allen staan stoom afblazen over vervoerder respectievelijk baas ;-)
Verbinding ruim gemist en dus maar de stoptrein genomen, die, inderdaad, vertraagd was.
's Middags terug in een trein met een paar vastlopende remmen, en dan maar hopen dat je Utrecht haalt zonder ongelukken.


Geen opmerkingen: