maandag, april 29, 2002

Ik zie ze nog steeds af en toe in folders, de huiskamerwatervalletjes. Ik vind ze altijd erg lelijk. Toch moet ik bekennen dat ik er nu ook een heb. Vanmiddag zat ik me af te vragen waar dat rare geluid toch vandaan kwam. Onderzoek wees uit dat er water uit mijn luxaflex stroomde. Beetje raar, want doorgaans gebeurt dat niet. Daarnaast: de luxaflex hangt voor het keukenraam, en dat keukenraam kijkt uit op een trappenhuis. Het moet heel merkwaardig waaien wil er regen op het kozijn komen - ik heb het nog niet meegemaakt in de tijd dat ik hier woon. Dus waar komt het water vandaan? Ik ben op een stoel geklommen in een poging de bovenkant van het raam te bekijken - aan de buitenkant steekt het kozijn uit, en de houten afdekplaat wekte bij voelen de indruk niet erg massief meer te zijn. Doorgerot? Maar ook dan: hoe komt dat?
Ik besloot bij de bovenburen te informeren of zij misschien een verstopping hadden gehad. Lastig, want F spreekt nauwelijks Nederlands, en een heel klein beetje Frans (ongeveer net zoveel als ik, dus dat schiet niet op). Gelukkig kwam er net een vriendin van F langs - zij spreekt vlekkeloos Nederlands. En ze wist dat er geen lekkage of verstopping was geweest.
Uiteraard was het net na vijven, dus de woningbouwvereniging was niet meer bereikbaar. Maar snel een klachtenbriefje op de bus gegooid, dat hebben ze dan woensdag - als ik niet thuis ben. Hopen dat het water niet via de muur komt, want dan heb ik een probleem :-(
Inmiddels ligt er een dweil onder de luxaflex. Het water drupt op het aanrecht en loopt de gootsteen in, en ik hoop dat de lekkage niet ineens veel erger wordt - ik heb een laminaatvloer.

Geen opmerkingen: