dinsdag, februari 25, 2003

TT 371 OMA BARBIE
De familie Barbie wordt binnenkort uitgebreid. Naast een jonger zusje met de naam Skipper en een vriendje Ken, krijgt Barbie ook grootouders.
Opa Barbie draagt een wollen trui, oma heeft een blouse aan met bloemenmotief. Ze hebben grijs haar. De poppen maken deel uit van de Happy Family Line, die naast de grootouders verder bestaat uit een beste vriendin Midge die zwanger is (met afneembare bolle buik), diens man Alan en hun peuter Ryan.
De verkoop van Barbie stijgt nog steeds maar volgens een woordvoerder is het van belang dat zij zich ontwikkelt.

Dus wat kunnen we nog tegemoet zien? De eerste echtgenote van opa Barbie? Het onechte kind van pappa Barbie en zijn secretaresse? Mamma Barbies eerste vriendje die mamma weer inpikt? Met als gevolg stiefzusje Barbie en stiefbroertje Barbie? De hele familie die is voortgekomen uit oma Barbies voorechtelijke, afgestane kind?
Of is dat niet helemaal de bedoeling?
Ik had als meisje een Barbie. Een echte, heuse Barbie, met dat mooie gouden haar, beweegbare armen en benen van een adembenemende lengte, keiharde borsten die niet klopten - dat wist ik toen al -, en akelige blauwe ogen. Je kon er verder niks mee: knietje buigen, elleboogje buigen, koppie draaien. Koppie kon er ook af, en er weer op. Ook niet inspirerend. Het haar vond ik veel te lang, dus ik knipte er een stuk af. Scheef. Het bijknippen en bijknippen (waarom heet dat zo??) resulteerde uiteindelijk in een soort punkBarbie avant la lettre. Helaas zag je toen wel erg goed hoe dat haar op het hoofd bevestigd was. Mijn moeder was razend. En elke keer als ik Barbie pakte, dacht ik: 'Stom van me'. Daarna verdween ze in een la, waar ze waarschijnlijk nog steeds ligt.

Geen opmerkingen: