maandag, mei 08, 2006

Het is plakkerig buiten, beetje klam. 24 graden (Vlissingen 14, wat een verschillen toch in zo'n klein landje).
Vanochtend vroeg was ik rusteloos, ik kon niet slapen, dus ik stond om half zes te spitten om de tuinboonplanten een plek te geven. Allerlei planten extra water gegeven, dingen gezaaid, zooi gerooid, geluisterd naar het vogelkoor en daarachter het aanzwellende verkeer op de snelweg.
Wat me wel opviel: vrijwel overal waren alle ramen en deuren potdicht. Met dit soort weer heb ik 's nachts de tuindeur open staan, anders smoor ik compleet weg overdag.
Ander voordeel: soms hoor je ineens woeste geluiden buiten, waar Tijger dan als een dolle op af gaat. Ze leert maar niet dat het niet werkt om een egel te porren, en die egel blijft langer opgerold dan Tijger interesse heeft, dus dan komt er een teleurgestelde kat weer naar binnen. Even later hoor je egel weer snuiven en grommen, en dan zie je Tijger gewoon balen :-)

Geen opmerkingen: