vrijdag, mei 19, 2006

Ik heb zowaar een opruimblessure. Dat krijg je als je niet geoefend bent...
Het begon ermee dat ik met zo'n sinaasappeldoos sjouwde: vingers in de openingen, doos neerzetten, doos schuift weg, vingers links knakken mee. Vooral m'n middelvinger voelt aan alsof ie verstuikt is. De boel is wat dikker rond het middelste gewrichtje, en het is gevoelig, vooral als ik de vinger buig.
Valt te overzien, geen echte schade, lekker verder ruimen, niet te zwaar tillen.
Hoe voorspelbaar: ik verplaats iets en blijf met m'n rechterwijs- en middelvinger hangen. Weer dat gewrichtje van m'n middelvinger, en de wijsvinger trekt een beetje.
Het zal allemaal wel overgaan, en echt erg is het niet, het zeurt en als ik een verkeerde beweging maak doet het pijn.
Intussen heel voorzichtig doorgaan, vooral niet tillen als m'n vingers daarbij mee moeten doen, en mopperen als ik potten en flessen moet opendraaien, want dat lukt bijna niet. Potten ontvacuĆ¼m je wel met een blikopener (nummer 10 nog niet gevonden, misschien is die er gewoon niet), maar met flessen is dat moeilijker ;-)
Heeft iemand een link met gymoefeningen voor de beginnende opruimer?

Geen opmerkingen: