vrijdag, juli 21, 2006

Harige huisdieren en zomer, dat gaat niet altijd goed. Blijkbaar werkt het standaard-antivlo-spul niet meer of niet goed genoeg meer, want ik heb gezelschap. Ik heb er 3 gevangen, ik zie de katten krabben en ik heb een paar verdacht jeukende plekken op m'n enkels.
Dus op naar de winkel, ander antivlooienspul gekocht en Tijger al onder protest ingesmeerd. Vanavond sprayen en dan een uurtje buiten blijven, dat is met dit weer goed te doen. Daarna luchten, sja, alles openzetten lukt wel, maar of er dan veel 'luchteffect' ontstaat? Ik waag het er maar op, alles beter dan een echte vlooienplaag.
Vroeger was het altijd raak na de vakantie: zodra je de huiskamer instapte, werd je belaagd. Onze kat werd behandeld met een poeder, maar dat was blijkbaar ook niet erg effectief. Of misschien wel tegen de vlooien maar niet tegen de eitjes. Ik heb nu dus ook vlooien-anticonceptiespul, wat bij de katten naar binnen gewerkt moet worden (ja! leuk! feest! pleisters heb ik ook nog...). Opvallend: dat middel is niet schadelijk voor dieren. Vlooien tellen duidelijk niet mee.

Geen opmerkingen: