maandag, oktober 16, 2006

Zweven. Doe mij een kabinet zonder de huidige partijen.
Te weinig stemmen op links: CDA-VVD-kabinet. Stemmen op de PvdA: PvdA-CDA-kabinet. Stemmen op GroenLinks: zal geen onderhandelingspositie opleveren. Stemmen op SP: het lijkt me zomaar dat die strategisch buitengesloten wordt. Niet stemmen op een grote linkse club: versterkt CDA-VVD.
Ik heb het idee dat het CDA niet kan verliezen. En dat de VVD daar alleen al bij wint. De enige nu nog redelijk groot lijkende linkse club is de SP, die ook dingen heeft die me tegenstaan. Bovendien scoren ze altijd lager dan in de peilingen - en als ze in de regering zouden komen, gaat er geheid water bij de wijn op juist die punten die voor mij essentieel zijn.
Dan maar op GroenLinks stemmen? Om nog een beetje tegenwind te hebben? De al eens eerder gebruikte bewuste blanco stem kan nu echt niet.
Op de een of andere manier wordt het meer tégen stemmen dan vóór stemmen denk ik.
Morgen staat de stemwijzer online, ik ben benieuwd wat daar uit komt ;-)

Geen opmerkingen: