zaterdag, januari 02, 2010

Nieuwjaarsmenu: wat knackebrod en een potje appelmoes.
Ja, dat is vreemd, maar ik ben nog steeds continu misselijk van de pijn, dus ik moet niet denken aan ander spul. Nou ja, denken wel, maar ik weet inmiddels dat ik het daar vooral even bij moet laten.
Goed nieuws (relatief dan): de zwachtel zakt af. Dus m'n onderbeen is al minder opgezet. Lastige daarvan: de thuiszorg zal niet voor dinsdag komen om opnieuw te zwachtelen, en als het in dit tempo doorgaat, hangt die zwachtel dan op m'n enkel.
(De zwachtel is er niet alleen om dat vocht af te laten voeren, maar ook om steun te geven en complicaties later te voorkomen, vandaar dat een steunkous ook nog lang moet worden gedragen nadat alle verschijnselen op zich verdwenen zijn.)
Als het veel erger wordt, ga ik wel even rondbellen om te vragen wat ik moet doen.

5 opmerkingen:

Chipo zei

ga in ieder geval regelmatig met je been omhoog liggen flink hoog als het lukt. (ervaringsdeskundige) aks het weer gezwachteld is, mss buitenmodel panty o,id eromheen?

Chipo zei

o en ps kun je fietsen/hometrainer lenen?

Hippo zei

Ja, als ik lig of zit, doe ik dat met pootje wat omhoog. En ik heb zo'n miniding, een vliegwiel met trappers, dus bewegen is niet zo'n punt.
Arts in het ziekenhuis drong ook erg aan op 'hakken-tenen', wiebelen met de voet om de kuitspieren te spannen en te ontspannen, en dat doe ik ook braaf. Maar het grootste probleem zit in het bovenbeen, en dat leg je niet zomaar hoger.
Vannacht even gek geworden van de pijn en de hitte, dus heel voorzichtig wat gekoeld en paracetamol geslikt, en dat hielp gelukkig ook wel.

Unknown zei

Laat het er niet te lang bij zitten als je het niet vertouwt hoor, dit zijn geen grappen. Sterkte.

Hippo zei

Dokterspost gebeld en overlegd: gewoon maar even afwachten tot thuiszorg nieuwe zwachtel komt aanbrengen.
Bovenbeen is inmiddels ook iets minder pijnlijk, dus dat lijkt allemaal wel goed te gaan.