maandag, oktober 01, 2001

Ik loop graag op blote voeten. Het wekt wat eigenaardige reacties op in treinen en supermarkten: mensen vinden het bijvoorbeeld niet hygiënisch. Maar als ik ergens loop met mijn schoenen aan, pik ik volgens mij exact hetzelfde vuil op als wanneer ik blootsvoets ga. En degene die in de super commentaar hebben, houden hun mond dicht als die ene dame met haar hondje binnenwandelt - een hondje dat overal aan zit. Dat vind ik weer minder fris.
Gevaarlijk is het ook niet echt: je hebt al heel snel een eeltlaag die je beschermt tegen scherpe dingen. Hoewel ik moet toegeven dat ik wel eens een stukje glas heb moeten verwijderen dat al een tijdje in die eeltlaag bleek te zitten. Het leverde een klein gaatje op, maar geen wond.
Hoe dan ook: ik sta niet alleen - er is een heuse Society for barefoot living, met artikelen, overzichten van plekken waar je (in de VS) blootsvoets terecht kunt, en een ledenlijst die bijvoorbeeld linkt naar Myranya's homepage, waar je een (Engels) stuk kunt vinden met haar redenen om geen schoenen aan te willen.


Geen opmerkingen: