maandag, januari 07, 2002

De NS heeft een nieuwe site (nu alleen goed te zien met IE, en redelijk met Opera, voor andere browsers geldt: vertraging).
Ze hebben nu ook een uitgebreidere reisplanner. In de standaarddoelen staat een rijtje met trefwoorden als: station, universiteit, ziekenhuis, crematorium. Even getest: van Utrecht Centraal naar Utrecht crematorium. Dan blijkt al snel dat onder dat trefwoord ook de begraafplaatsen verstopt zitten. En er wordt me gevraagd een crematorium te selecteren, bijvoorbeeld rouwcentrum De Boskam** (meer paste niet op de regel, dus een deel van de naam valt weg) - dat is via station Assen en dan 3 km lopen. Typisch, want ik gaf toch echt op dat ik het Utrechtse crematorium bedoelde.
Na selectie van crematorium Daelwijck moet de planner even nadenken, en meldt dan opgewekt: naar station Overvecht, en dan 4,1 kilometer lopen.
Nu woon ik in Utrecht, en ik maak me sterk dat er een bus in de buurt van het crematorium komt.
Even nakijken op OV9292. Waarbij ik dan eerst het adres van Daelwijck moet opzoeken, en me erger omdat ik elke keer weer vergeet hoe ze bij OV9292 ook al weer het station noemen. O ja, treinstation centraal.
Deze site adviseert me om op CS de streekbus te nemen, waar ik na een goed kwartier uitmoet, om vervolgens nog vier minuten te lopen. Dat is toch wat dichterbij dan station Overvecht aan de andere kant van de wijk, maar ja, die streekbus is natuurlijk niet van de NS.
Nog iets opvallends aan de NS-site: als je na gebruik van de Planner plus weer terug wilt naar de Snelplanner, wordt die op hetzelfde scherm gezet, waarbij het venster in dit geval een beetje schuil gaat onder de keuzemogelijkheden van de Plusplanner.
Kortom: oude vertrouwde NS-kwaliteit.
Ik heb er maar een mailtje naar de webmaster aan gewaagd, een mens mag zijn illusies koesteren, nietwaar?

Geen opmerkingen: