zaterdag, januari 12, 2002

Leon de Winter laat zich weer eens van zijn beste kant zien in de Kijkweek in VARA-TV-magazine:
Zondag:
"Zou ik naar Zeeman met boeken kijken als het vandaag was? Nee. Ik zou me ongelooflijk ergeren. Er is geen publiek bij en daarom is het een onderonsje voor getraumatiseerde intellectuelen. En die stuitende arrogantie. Ik bespeur nooit liefde voor de literatuur bij Zeeman. Bij hem gaat het om de macht carrières te kunnen maken en breken en zo zijn plaats in de literatuur te krijgen. Een plek die hij niet door eigen talent kan vergaren.Misschien kan Zeeman het niet hebben, zoals veel intellectuelen, dat er anderen zijn die dommer zijn met minder encyclopedische kennis, maar die toch meer creatief talent hebben en veel gelezen worden. Nee, ik ben toevallig een van de schrijvers die wel over encyclopedische kennis beschikt en gelezen wordt."
Maandag:
"Schrijvers over vaders. Daar zit ik niet in en dat had natuurlijk wel gemoeten."

Enzovoort en zo verder.
Ach, ik heb ook encyclopedische kennis, en ik word ook gelezen ;-)

Geen opmerkingen: