vrijdag, februari 08, 2002

Ik kan altijd moeilijk keuzes maken, en ik was even bang dat ik ook zou moeten stemmen voor de verkiezingen in mijn geboorteland dit jaar. Sommige landen hebben een verkiezingsplicht voor iedereen met de nationaliteit van dat land. Het zou kunnen dat het verschil maakte dat ik sinds kort een tweede paspoort heb (hoewel ik de dubbele nationaliteit al sinds mijn geboorte heb).
Maar nee, je kunt je alleen inschrijven in het kiesregister (sowieso al vrijwillig dus) als :
- you are 18 years old or older, and
- you are a New Zealand citizen or permanent resident, and
- you have lived in New Zealand for one year or more without leaving the country
Die laatste voorwaarde gaat niet op voor mij, dus ik hoef me ook niet al te erg te verdiepen in de diverse partijstandpunten.
Nu hoef ik alleen maar te piekeren over de verkiezingen hier.

Geen opmerkingen: