maandag, maart 11, 2002

Weer eens een schetsje gemaakt van de tuin. Denken wat ik nou met het middenstuk moet, wat blijkbaar iets lager ligt en in de winter snel blank staat. Deze vind ik prachtig, maar dan heb ik geen licht meer, en snel ruzie met de buren denk ik. Want die 10 meter is aan de voorzichtige kant. Er zijn ook dwergvormen van, maar die vind ik niet leuk.
Misschien moest ik gewoon maar een berg grond storten en een heuveltje in mijn tuin maken. Alleen ben ik bang dat ik dan automatisch slootjes aan de voet van de hobbel krijg ;-)
Het middenstuk is nu kaal en wordt gekoloniseerd door zuring. Zuring is leuk, zolang ie zich aan de randen ophoudt. Zuring is _niet_ leuk als ie ineens massaal middenin een kale plek opduikt. En voor een plant met van die sla-achtige bladeren heeft ie verdraaid taaie wortels.
Ontspannend hoor, een tuin. In minder dan geen tijd heb je blaren, ben je twee keer in de brandnetels gelazerd, heb je ontdekt dat dat onbekende plantje lelijke branderige plekken geeft, dat sommig onkruid bovengronds tien centimeter is maar dat compenseert door ondergronds een meter in het rond te groeien...

Geen opmerkingen: