zaterdag, mei 18, 2002

Ik kan het echt niet langer uitstellen: ik heb nieuwe schoenen nodig. Ik haat het kopen van nieuwe schoenen, of eigenlijk haat ik dat wat er aan vooraf gaat: het zoeken. Ik wil hoge schoenen, maar niet te lomp, ze moeten verzoold kunnen worden, er moet aan de achterkant een zacht stuk zitten zodat m'n achillespees ontzien wordt. En dan wil ik eigenlijk ook nog eens zwarte schoenen.
Ik vind: schoenen met een harde hiel; schoenen met een gekleurd randje (hoewel de huidige ook een miniem rood randje hebben, maar ze zaten direct zo lekker dat ik ze toch kocht, jaren terug); schoenen met een aangegoten rubber zool (niet te vervangen); hypermodieuze schoenen in voor mij afstotelijke kleuren; schoenen die perfect zijn maar toch net effe iets te duur (de huidige waren 70 piek, spotgoedkoop als je ziet hoe lang ik er mee gedaan heb - duurder is geen punt, maar 250 euro vind ik echt ietsepietsje te veel); schoenen met een idioot inrijgsysteem; schoenen die aan alle eisen voldoen behalve dat ze niet passen...
Ik vrees dat ik morgen weer op jacht ga. Duim voor mij. En voor alle schoenenverkopers - ik weet u wel te vinden als ik u nodig heb.

Geen opmerkingen: