maandag, mei 13, 2002

Paniek vanavond: woensdag de verkiezingen, en het referendum (jawel, met een stemwijzer, zucht). Twee oproepingskaarten dus. 'Oproepingskaarten' klinkt raar, maar zo staat het op de kaarten, een witte met blauwe opdruk voor de verkiezingen, een witte met roze opdruk voor het referendum. Maar dat wist ik pas toen ik ze terugvond. Dat soort dingen stop ik in mijn agenda, omdat ik die altijd weet terug te vinden - maar daar zaten ze niet meer in. Hellep!! Wat later bleek dat ik met het 'hé-daar-was-ie'-rooster van mijn werk ook de kaarten even opzij had gelegd.
Marti logde de SBS-stemtest. Ook maar gedaan, en vrijwel niet verbaasd:
Groen Links, 70 punten
SP, 64 punten
PvdA, 63 punten
D'66, 51 punten
ChristenUnie, 42 punten
SGP, 37 punten
CDA, 30 punten
Leefbaar Nederland, 22 punten
VVD, 19 punten
Lijst Pim Fortuyn, 19 punten
Als ik zelf een volgorde moest aanbrengen, zouden SGP en CU nog onder CDA eindigen, en ik geef de voorkeur aan de SP boven GL, maar verder klopt het.
Verder. Ik weet niet of het gaat eindigen in stemwijzerontwenning of in stemwijzerfobie, al die testjes. De Utrechtstemwijzer wees uit:
A 72%
1 22%
Maar dat wist ik al, dat scheelt.

Geen opmerkingen: