zondag, mei 19, 2002

Merel heeft een probleem dat me bekend voorkomt. Mijn haar is donkerbruin. In de zomer bleekt het bij voldoende zon op naar donkerbruin-met-roodglans. En 12 jaar geleden vond ik mijn eerste grijze haar. Het zijn er nu meer, vooral vooraan en bovenop.
Vroeger liet ik nog wel eens een pak henna los op mijn haar. Ik koos de roodste tint, liet het een halve dag zitten, en als ik erg aandrong, wilden vrienden wel toegeven dat m'n haar iets roder leek.
Ik heb haar, geen kapsel. Omdat sinds een ongeluk jaren terug op bepaalde plekken mijn haar steeds zo snel uitvalt dat er op die plekken alleen korte haren zitten, en omdat ik een echt kort kapsel sowieso niet aandurf, ga ik zelden naar de kapper. Ik vind het zonde een schep geld uit te geven voor 'een stukje eraf', dus een model heb ik niet. Sinds een paar jaar heeft mijn ultrasteile haar de kolder in de kop gekregen en duiken er ineens slagen en krullen op.
Dus: bruin haar met grijs, grotendeels tot over de schouder en steil, en deels kort en krullerig. Ik heb nog een doosje rode kleurspoeling, maar: hoe oud is dat? Wordt m'n haar dan niet oranje? Of misschien nog erger: zie ik geen verschil?
Op mijn vorige werk had ik een collega die ongeveer elke week van kleur veranderde, van knalblauw naar kanariegeel naar vuurrood. Dat lef zou ik toch graag hebben.

Geen opmerkingen: