donderdag, juli 11, 2002

Eenmaal thuis: brief van de woningbouw, geadresseerd aan dit adres in Utrech, zonder t. Sja.
"Bij controle hebben wij geconstateerd dat u uw tuin niet naar behoren onderhoudt. Het onkruid in de achtertuin dient verwijdert te worden en de struiken gesnoeid verder dient de tuin in de toekomst te onderhouden.
Wij verzoeken u en voor zover nodig sommeren wij u om uw tuin voor 16 augustus 2002 op te ruimen. Wanneer u op deze datum niet aan ons verzoek heeft voldaan zullen wij helaas genoodzaakt zijn juridische stappen te ondernemen om u via deze weg te doen dwingen uw tuin te onderhouden. De hieruit voortvloeiende kosten zullen geheel voor uw rekening komen."
Hm. Misschien toch tijd me op te geven bij Nico en consorten, Eigen huis en tuin of zo.
Ik heb de meneer die de brief tekende gebeld. Wat er met het onkruid bedoeld werd? Ja, ja, nou dat wist ie niet zo, maar ja, het zag er wel eh... een beetje onverzorgd uit. Ik uitleggen: het gras staat te hoog, klopt. Maar dat ziet er naar mijn smaak beter uit dan de woekerende berenklauwtuinen elders. Er staan brandnetels, klopt. Waardplanten voor vlinders, en ik let er op dat ze niet doorwoekeren naar buurvrouws keurige tuin. Er staan struiken langs het pad, die ik bijhoud aan de padkant om te zorgen dat mensen er langs kunnen. De een na laatste keer dat ik de tuin maaide, had ik even later mij volstrekt onbekende picknickers in de tuin. Man aan het lachen. Ik: en daar helpen brandnetels ook heel goed tegen. Man: maar heeft u geen hekje dan? Ik *flits*: Nee. En stel nou dat ik een schutting heb? Man: Ja, ja, wat we niet zien, dat zien we niet hè?

Waarmee de beslissing genomen is - we wilden palen slaan en gaas spannen, maar ineens lijkt het me beter toch maar voor de ouderwetse schutting te gaan. Gamma of Praxis, here we come.

Geen opmerkingen: