vrijdag, juli 26, 2002

Nog een foutje. Voor de dode momenten op het werk is het handig een boek bij je te hebben. Dat moet aan specifieke eisen voldoen: boeiend genoeg om steeds weer op te pakken, maar niet zo meeslepend dat je het niet meer weglegt - het is op die momenten dan wel rustig, maar je moet blijven opletten.
De tol van de roem van Adriaan Jaeggi leek me wel een aardig boek, over een trompettist en de liefde. Ik lees Jaeggi's columns in het Volkskrant Magazine altijd met plezier, dus dat boek zou ook wel wat zijn.
Fout. Het is geen leuk boek voor op het werk. Het is het soort boek waar ik me helemaal in kan verliezen (en heb verloren). Het geharrewar van een jazzband in wording, de opwinding van een goed concert, de chaos er omheen - en de liefde. Jazz is niet mijn muziek, maar dat doet er helemaal niet toe. Het boek is uit - ik ga op zoek naar nieuwe 'wel aardige' boeken.

Geen opmerkingen: