woensdag, juli 24, 2002

NOS-TT 110 wo 24 jul

"Bomhoff eist vertrek topambtenaar"

DEN HAAG Minister Bomhoff wil af van directeur-generaal Van Lieshout van zijn ministerie van Volksgezondheid, meldt NRC Handelsblad. Bomhoff zou al voor zijn beëdiging het vertrek van Van Lieshout geëist hebben, maar daartegen had de ambtelijke top zich verzet.
De LPF-minister heeft Van Lieshout nu persoonlijk de wacht aangezegd. Bomhoff zou niet met de topambtenaar willen werken omdat die vindt dat de nieuwe regering 3 miljard euro tekortkomt om de plannen voor de zorg te realiseren.
Bomhoff kan niet zelf zijn topambtenaar ontslaan. De minister van Binnenlandse Zaken bepaalt of ontslag mogelijk is.

Tuurlijk: als iemand iets zegt waar je het niet mee eens bent, dan ga je geen discussie aan om te ontdekken waarom diegene vindt wat hij/zij vindt en om duidelijk te maken waarom jij vindt wat jij vindt, maar dan ontsla je hem/haar.
Ik heb nog steeds het gevoel dat Ralph Inbar straks tevoorschijn komt met 'Dit is Bananasplit.'. Of dat Jacobse en Van Es toegeven dat ze heropgestaan zijn. Maar ik vrees dat het bittere realiteit is.
Ik achtte mezelf niet meer in staat tot de jeugdige woede uit de jaren tachtig. Ook dat was een foute veronderstelling. Als u niets meer van mij ontneemt, ben ik gestikt in mijn woede, of ontploft.

Update: 'ontneemt' moest natuurlijk 'verneemt' zijn. En niet over Freud beginnen ;-)

Geen opmerkingen: