donderdag, augustus 08, 2002

Morgen over een week is trouwens de tuin-deadline. Maandag is de meneer die denkt over mijn tuin te gaan weer terug. Buuv L. had al te horen gekregen dat haar voortuintje bestraat zou worden als ze niet het niet-elders-opslaande-zevenbladperk zou vervangen door een acceptabeler beplanting. Buurvrouw is niet zo valide meer en meldde dat aan de opzichter van de wbv, die zei dat ze dan maar geen huis met een tuin had moeten nemen. Dus 13 jaar geleden had ze moeten voorzien dat ze 11 jaar later een ziekte zou krijgen die het haar onmogelijk zou maken om een tuin te veranderen die ze niet veranderd wil hebben, en had ze maar op een bovenwoning moeten gaan zitten met haar invalide kind. Als buurvrouw zou willen verhuizen, zou ze sowieso in een benedenwoning terechtkomen, want ze kan geen trappen meer lopen. Als ze niets doet en de wbv haar plannen doorzet, wordt haar voortuintje bestraat en krijgt ze een rekening van 3000 euro. Te betalen van haar WAO-tje.
Ik snap best dat de wbv vindt dat die tuinen er een beetje netjes moeten uitzien. Maar een tuin die geen overlast geeft, niet voortwoekert in andere tuinen, geen stortplaats is - wat is daar nou tegen? Ik snap beter dat ze bij mij komen zeiken dan bij haar. Mijn tuin oogt onaf. Haar voortuin is wel af, maar blijkbaar weer niet volgens die ongeschreven regels van de wbv.

Geen opmerkingen: