vrijdag, augustus 16, 2002

Volgende week vrijdag zit ik in de trein te pompommen. Vorig jaar ontstond op een mailinglijst een draadje met als subject Pompom. In die draad kwam ter sprake dat ik van de NS een dagkaart had gehad ter compensatie van bergen treinellende, en ik was aan het puzzelen of ik 1000 kilometer kon maken zonder mijn route ergens te kruisen. Uiteindelijk werd het een soort tour langs en met een aantal deelnemers van de mailinglijst. Een vermoeiende maar vreselijk leuke dag. Nu ik door mijn werk een vrij-reizenkaart heb, kreeg ik van diverse mailers alweer de vraag: ga je dit jaar weer?
Dus ik puzzel en plan, Groningen moet, Amersfoort moet, Eindhoven moet, Hilversum moet, Maastricht moet, en ik wil niet drie keer heen en weer op hetzelfde rechte stuk, gezien de problemen op sommige plekken zijn er no-go-areas (Lage Zwaluwe; Leiden-Alphen), ik check de reisplanner en blader ouderwets door het spoorboekje. Rekening houden met overstaptijden, pauzetijden inbouwen voor een sanitaire stop op een schone plee (dat is dan gelijk een compensatiemogelijkheid voor vertragingen etc.).
Vorig jaar gingen we keurig volgens schema langs Rotterdam, Eindhoven, Venlo, Nijmegen, Groningen en Leeuwarden. Conducteurs vorig jaar reageerden erg enthousiast ;-)
Vrijdag zult u weinig van mij horen wegens in de trein, zaterdag ben ik waarschijnlijk nog wat verlept. En als u vrijdag een stel meiden in een trein ziet zitten bladeren in een spoorboekje: u kunt het risico nemen om te vragen of ze aan het pompommen zijn. Als ze u aankijken of u gek bent, zijn het anderen.

Geen opmerkingen: