zondag, november 10, 2002

Dingen in elkaar zetten, dat kost me geen moeite.
Progjes installeren ook niet. Als ze dat zelf voor me doen.
Dus werd ik chagrijnig toen er iets niet lukte - je moet ergens tijdens de installatie een IP-adres opgeven om in een pagina te komen
van waaruit je verder kunt, maar het enige dat er gebeurde, was dat er een verbindingsschermpje kwam met een foutmelding.
Paar keer opnieuw begonnen, uiteindelijk helpdesk gebeld. Die op zondag dicht is.
Tenslotte werd ik echt kwaad, en installeerde alles wat er verder aan progjes genoemd werd in de handleiding, rechtstreeks vanaf de cd-rom gekopieerd. (Want uiteraard werkte het niet met een cd-rom in de andere comp van je netwerk, dus eerst de hele cd-rom overgezet op de c-schijf.)
En de gok maar genomen. Gewoon m'n username en password opgegeven, link ingetypt, enter, bingo!
Merkwaardig dat een handleiding die keurig elk klikje en elk puntje aangeeft, niet vermeldt dat je dat schermpje krijgt.
Hoe het zit snap ik (nog) niet, maar het werkt dus wel.
Het lijkt (flink) sneller dan de oude kabelverbinding.
Nu eerst even ontstressen.

Geen opmerkingen: