maandag, december 16, 2002

Katholieken woest op Dierenbescherming

UTRECHT - Het Contact Rooms Katholieken (CRK) doet aangifte bij het Openbaar Ministerie tegen de Dierenbescherming. Het CRK wraakt de nieuwe campagne van de belangenorganisatie en noemt deze godslasterlijk, zo heeft de stichting zondag bekendgemaakt
De stichting doelt op posters waarop de maagd Maria staat afgebeeld met een gehavend en bebloed konijn in haar armen. Het CRK heeft de posters met "verontwaardiging en afgrijzen" bekeken. De Dierenbescherming had rekening moeten houden met de gevoelens van het "Rooms Katholieke volksdeel'', dat door de campagne wordt beledigd, meent het CRK.
Onder het motto 'Zalig kerstfeest... Maak het niet te wild', wil de Dierenbescherming het "verborgen leed in de bio-industrie" onder de aandacht brengen. Volgens een woordvoerder worden kalkoenen, konijnen en eenden vaak onder erbarmelijke omstandigheden vetgemest. "We wilden niet shockeren, maar de andere kant van het serene kerstfeest laten zien." De campagne heeft al veel stof doen opwaaien.
(Bron)

Trouwe lezers weten wel dat ik niet gelovig ben. Ik kan het niet helpen: ik vind dit een onzin... Ik zag en hoorde dat CDA-kamerlid op meerdere plekken in 'discussie' over haar principes. Mevrouw komt niet verder dan 'Dit is godslastering' en 'We eten met kerst haas, mijn man schiet die zelf', en ik kan me niet over het gevoel heenzetten dat die twee opmerkingen meer met elkaar te maken hebben dan mevrouw wel zou willen.
Ik begrijp best dat mensen gekwetst kunnen worden door die poster - hoewel die volgens mij niet meer doet dan de realiteit weerspiegelen van een feest dat door velen aangegrepen wordt om zich misselijk te eten aan de meest krankzinnige dingen. Maar de argumenten van het kamerlid zijn geen argumenten, maar gevoelens. Die mag ze uiteraard hebben, maar ze moet ze niet verkopen als *argumenten*.
Want als ik me nu gekwetst voel door haar opstelling?

Geen opmerkingen: