dinsdag, september 20, 2005

AH-bewaker slaat klant gebroken kaak

AMSTERDAM - De politie in Amsterdam heeft maandag een 27-jarige beveiliger aangehouden op verdenking van mishandeling van een onschuldige klant in een Albert Heijn-supermarkt. De klant had woensdag boodschappen gedaan in de supermarkt aan het Lambertus Zijlplein in Amsterdam-Geuzenveld, toen de beveiliger vermoedde dat hij iets had gestolen.
De bewaker sprak de man aan en sommeerde hem mee terug te komen naar de winkel. De man zei meteen dat hij niets had gestolen en liep met de medewerker mee. In de winkel ontstond een woordenwisseling tussen de klant en de beveiliger, dat ontaardde in een handgemeen waarbij de nodige klappen werden uitgedeeld.
Nadat de beveiliger vaststelde dat de klant een bonnetje had van zijn boodschappen, zette hij de man winkel uit. Het slachtoffer ging eerst naar huis, maar werd later overgebracht naar een ziekenhuis. Daar bleek dat hij onder andere een gebroken kaak had opgelopen, aldus de politie.
(Bron)

Bizar! Jaren terug dacht een slimme bewaker eens dat ik iets gejat had bij de Appie. Er waren geen mandjes, dus ik had m'n boodschappen maar in m'n tas geladen, en bij de kassa laadde ik alles weer uit. Meneer meende dat ik niet alles had laten afrekenen. Ik pissig, maar vooruit, ik ging wel mee naar het kantoortje. Waar de chef zat, die vroeg of ik koffie of thee wilde, dat verraste me.
Ik was wel zo eigenwijs dat ik heb volgehouden dat alleen de politie in mijn tas mocht kijken, en toen die arriveerde bleek dat alles in mijn tas ook keurig op het bonnetje stond. Ik kreeg excuses en kon gaan. Maar die koffie verbaasde me dus echt. Toch even anders dan een pak slaag...

Geen opmerkingen: