donderdag, april 27, 2006

Tegen de muur, naast m'n raam staat een Cotoneaster. Ik vind het niks, maar wat dan?
Eigenlijk wil ik er een boom/struik die:

- een mooie en lekker ruikende bloei heeft
- zo pal tegen de muur kan staan
- niet al te hoog wordt want dan heeft schuinbovenbuurman geen licht meer
- niet gesnoeid hoeft te worden, of heel makkelijk te snoeien is
- warrrig en dicht genoeg is om plek te bieden aan vogels
- een mooie herfstkleur heeft
- bessen of zo krijgt die vogels aantrekken, of voor mij lekker zijn
- er in de winter niet heel treurig uitziet
- het goed doet op klei
- geen insekten aantrekt als muggen of bladluis
- niet heel breed uitgroeit

Zeg nou zelf, dat zijn toch niet zulke rare eisen?
Ik weet er genoeg die aan een aantal eisen voldoen, maar dan vind ik ze net niet mooi genoeg, of ze zijn gierend duur, of ze doen het niet op klei, of ze zouden vrijstaand moeten kunnen groeien of of of.
Misschien moet ik gewoon een woekeraar die cotoneaster injagen. Ik heb nog wel wat clematis :-(

Geen opmerkingen: