zaterdag, mei 27, 2006

Het schiet niet erg op met de epilepsie. In de winkel werd ik overvallen door een 'vlaag', officiële naam een subklinische aanval. Ik heb ooit een schaal van 1 tot en met 6 gemaakt, waarbij 1 zo'n paniekvlaag is die al weg is voor ik me realiseer dat ie er is, en 6 is een complete aanval. De fases er tussenin zijn dus steeds een graadje erger, variërend van nog wel bij tot echt even van de wereld zonder echt een stuip te krijgen. Die vlaag in de winkel was net niet erg genoeg om helemaal weg te raken, hoewel m'n omgeving wel ver weg was. Dus snel naar huis, medicijnen genomen en een paar uur buiten westen geweest. Nu voel ik me een stuk rustiger, net was er nog een vlaag, maar dan een klasse lager: wel overspoeld worden door een paniekaanval maar intussen in staat me ergens op te concentreren.
Dus hopelijk zakt dat weg, waarna het echt over is.
M'n tong is nog open rechts, een heel klein stukje dat ontstoken is. Hopelijk is dat morgen ook over.

Geen opmerkingen: