woensdag, augustus 09, 2006

Ik heb een kast in mijn slaapkamer gezet.
Dat klinkt vrij gewoon hè? Maar in mijn geval is het een behoorlijke prestatie.
Eerst de slaapkamer zodanig leeghalen/reorganiseren/sorteren dat er plek is voor de kast. Dat heeft lang geduurd, heel lang. Vervolgens veel uit de berging zodat de kast eruit kon. Daarna kast min of meer wrikkend zover de gang van de berghokken in dat ik er met de fietsen weer langs kon, zodat die nu veilig achter slot en grendel staan (en nu eindelijk ook genoeg plek hebben omdat die kast niet meer in de weg staat). De kast is al een oud beestje, dus lichte beschadiging van de onderkant gaf niet.
Verder wrikkend door de gang, intussen in gesprek met de buurman. Wrikwrikwrik, over de drempel van de bergingen. Wrikwrikwrikdraai, richting voordeur. Draai, kantel, zweet. Over de drempel van de deur, en eenmaal binnen kon ik 'm zo over het zeil slepen. Slaapkamerdeur open, sleep duw sjouw trek: hoppa! Kast op z'n plek!
Nu de kast volladen met spullen, waardoor plek ontstaat voor die andere kast, en als die vol is is er weer plek om de linnenkasten eens goed in te ruimen. En theoretisch zou er dan flink wat ruimte in m'n slaapkamer moeten zijn.
Het wordt ooit wel wat.

Geen opmerkingen: