zondag, augustus 27, 2006

Ja, dit wordt weer zo'n verhaal.
Modem was dood, dus nieuwe modem, zonder enige installatie vlot werkend. Hoera! Helemaal niet des Hippo´s!
Dus moedig voorwaarts. Als ik nou eens die WinXP installeerde, dan kon ik een geluidskaart kopen en eindelijk weer eens m'n MP3tjes luisteren. Je kan 2 systemen op 1 comp hebben, dus dat was wel een idee. Kon er niks misgaan.
Je moet dat soort gedachtes ook gewoon vasthouden...
CD van XP erin, je kunt Win98 ook gewoon updaten naar XP. Okee, doen we dat. Helemaal aan het einde: een foutmelding. Maar het installeren ging wel gewoon verder. En de boel deed het prima. Alleen gaf m'n modem nu ineens een oranje lampje waar eerst een groene brandde. Oranje is ook goed, zolang het niet knippert. Dus alles deed het. Alleen kon ik niet online. En ik ontdekte al snel dat mijn mail inderdaad keurig geïmporteerd was - alleen wel die van 2004...
Klooien en klooien met die instellingen, van de modem, de netwerkkaart, de internetinstellingen, de netwerkinstellingen. Toen de hele kaart niet meer gevonden werd dacht ik: vooruit, ik wil toch een geluidskaart kopen, ik koop er gewoon een nieuwe netwerkkaart bij, zo duur zijn ze niet.
Ik fiets naar de winkel, paar kilometer, kaarten gekocht, boodschappen gedaan, besloten een stukje om te fietsen naar huis. Je gelooft het niet, ik woon hier al 16 jaar, maar ik ben dus verdwaald. Ik wist wel waar ik zat, maar niet meer hoe ik terug kon komen ;-) Het stukje omfietsen werd uiteindelijk een dikke 30 kilometer. Niet erg, maar je voelt je knap suf als je in je eigen omgeving de weg kwijt bent (terwijl het steeds donkerder werd, maar gelukkig bleef het nog droog).
Uiteindelijk toch thuis. Aan de slag met de kaarten. Eerst die netwerkkaart maar eens. Lukte niet. Kaart erin, werd direct gevonden, maar het leverde niks op. Behalve de melding dat de kabel niet aangesloten was. Kabel in de andere kaart geplugd, andere netwerkkabel, alle varianten geprobeerd - niks.
Frustratie. Dus die geluidskaart geprobeerd. Inpluggen, hoppa, comp herstarten, oh ja, die vreselijke Windowsgeluiden :/ Maar die werkte dus. WinAmp aan, geen geluid. Na veel gepriegel bedacht dat Windows nog weleens erg beschermend is - en inderdaad, in de Windows Media Player deed alles het prima, alleen krijg ik daar niet de weergave van de bestanden die ik wil. Maar dat komt nog wel.
Uiteindelijk maar gaan slapen, want ik werd er erg moe van ;-)
Vanmiddag verder rommelen, en uiteindelijk toch verbinding gekregen. Geen idee waarom nu wel, maar het werkt.
En voorlopig wil ik even helemaal niets aan de comp doen ;-)

Geen opmerkingen: