maandag, september 04, 2006

Provider wil geen bejaarde klanten aansluiten

AMSTERDAM - De Britse telecomprovider Carphone Warehouse heeft geweigerd een 75-jarige vrouw aan te sluiten, omdat zij te oud zou zijn. De vrouw, Shirley Greening-Jackson, zou door haar hoge leeftijd het verkoopcontract niet begrijpen, zo melden Britse media maandag.
Greening-Jackson wilde graag een gecombineerd telefoon- en internetpakket afsluiten, maar de verkoper stuurde haar weg omdat ze ouder was dan zeventig. Wanneer Greening-Jackson zich zou laten vergezellen van een jonger familielid, zodat deze het contract uit kon leggen, zou het wel mogelijk zijn een abonnement af te sluiten.
Greening-Jackson besloot het er niet bij te laten zitten en stapte met haar verhaal naar de Britse media. "Ik ben verschrikkelijk boos. Ik heb zojuist de meest ingewikkelde papieren ingevuld om een visum voor Rusland aan te vragen. Vorig jaar heb ik nog over de Chinese muur gelopen. En nu ben ik schijnbaar te oud om een formulier in te vullen? Pure discriminatie", zo laat Greening-Jackson weten aan de pers.
Carphone Warehouse laat in een reactie weten dat het 70-plussers-beleid is ingevoerd om ouderen te beschermen. Het bedrijf kreeg in het verleden veel klachten van ouderen die beweerden dat de verkopers hen verkeerde producten hadden aangesmeerd.
(Bron)

Ach ja, op het moment dat je zeventig wordt, word je acuut dement en/of achterlijk, dat weet iedereen. En het ligt dan aan de ouderen, niet aan de verkopers. Ook heel logisch.

Geen opmerkingen: