dinsdag, juli 21, 2009

Oma vertelt.
Altijd als ik Bloedend hart hoor (De Dijk), moet ik aan LosVast denken. Dat was vroeger op zaterdagmiddag, vóór de verslagen van de zaterdagcompetitie. Live muziek, gepresenteerd door Jan Rietman.
Ooit trad De Dijk er op, ze hadden toen een aankomend hitje met Bloedend hart. In de tekst zit de regel 'En ik krab wat aan mijn kont'. Dat kon niet bij de NCRV, dus ze moesten zingen 'Ik krab wat aan mijn hond'. Nederland, jaren tachtig...
(Op mijn pr.chr. school zou Toontje Lager optreden. Door allerlei treurige omstandigheden werd dat steeds uitgesteld, en toen het er eindelijk van kwam was Toontje Lager al flink bekend aan het worden. En dat nummer 'In gedachten' was ook bekend. Dus moest daar een afspraak over gemaakt worden: ze mochten het wel spelen, maar de tekst mocht niet gezongen worden. Nou waren die jongens niet gek, en wij leerlingen ook niet: de band speelde de muziek, 1000 leerlingen galmden de tekst.)

Geen opmerkingen: