maandag, juli 20, 2009

Sastre voelt gebrek aan respect

MARTIGNY - Titelverdediger Carlos Sastre stoort zich in de Ronde van Frankrijk aan de manier waarop journalisten en sommige renners met hem omgaan.
De Spaanse wielrenner sprak maandag op de tweede rustdag in de ronde van een gebrek aan respect. Hij stoort zich onder meer aan de grote aandacht voor de tweestrijd tussen Alberto Contador en Lance Armstrong.
Volgens Sastre zijn 'bepaalde renners' er bovendien al de hele Tour op uit om te voorkomen dat hij opnieuw zou winnen.
''Vanaf Monaco voel ik een sfeer waarin niemand wil dat ik Tour win, met name bepaalde renners'', zei Sastre zonder details te noemen.
De renner van Cervélo verweet journalisten maandag maandenlang een controverse tussen Armstrong en Contador te hebben gevoed.
''Nu de koers saai begint te worden, komen jullie bij mij en verwachten jullie van mij dat ik ga aanvallen om de Tour te redden. Maar daarvoor leen ik me niet.''
Sastre had de buik vol van vragen over de twee kopmannen van Astana. ''Ik vind het respectloos om de regerend kampioen steeds lastig te vallen met vragen over Contador of Armstrong. Dat is niet het enige verhaal in deze Tour.''
Over zijn eigen kansen was Sastre, die elfde staat op 3.52 van Contador, duidelijk. ''Mijn voornaamste doel is niet de Tour te winnen, ik zet mijn zinnen op de etappe naar de Mont Ventoux.''
(Bron)

Wat een sneu haantje.

Geen opmerkingen: