donderdag, september 02, 2010

Brief van de gemeente. Dat op die-die-datum de geldigheid van mijn "Nationaal paspoort" verloopt. En dat ik bij de aanvraag van een nieuwe alle in mijn bezit zijnde reisdocumenten (ook als de geldigheidsduur is verlopen) mee moet nemen. (Niet alleen dik gedrukt maar ook nog eens onderstreept.)
Oh shit. Waar heb ik dat paspoort gelaten dat in 2005 keurig voorzien is van gaten? Ze kunnen niet menen dat ik dat mee moet nemen. Dan wordt het wel erg leuk als je als flinke senior een nieuw paspoort moet hebben: 'Hier heeft een tas vol oude paspoorten, alstublieft kijk er maar naar'?
Het zal wel. Ik ga tegen die tijd gewoon, en als ze vinden dat ik dat verlopen paspoort moet tonen, dan zien we wel weer.
(Ik kan het me niet voorstellen, maar het staat er wel zo, en je kan alles verwachten van de bureaucratie.)

Geen opmerkingen: