zondag, juni 23, 2002

Had ik al gezegd dat ik zin heb om te roken? Sinds woensdagavond weer aan de kauwgom, helpt uitstekend tegen ontwenning (omdat je natuurlijk helemaal niet ontwent), maar zo'n kauwgompje gebruiken om je handen bezig te houden zou maar negatieve reacties oproepen denk ik.
Ik heb veel meer lucht dan de afgelopen dagen, en ik was niet slim genoeg om alle tabaksrommel weg te gooien.
Een shagje is toch bevredigender dan een klein stukje van een nicotinekauwgumpje. Want ooit was ik zo dom in één keer zo'n heel kauwgumpje te nemen. Ik dacht altijd wel dat ik niet eens zo gek veel rookte, en ik had al de lichtste versie van de kauwgom genomen, maar dat viel niet mee. Mijn hoofd knapte bijna en ik moest overgeven. Wist ik gelijk weer wat een gif het was, inderdaad. Sindsdien doe ik minimaal een dag met een kauwgumpje, steeds een klein stukje afbijtend. En toch is dat niet genoeg. Stoppen met roken is dan ook veel meer dan de lichamelijke afkick.
Gngngngngngn...

Geen opmerkingen: