zaterdag, september 21, 2002

Elisa schrijft:

(...) "Deze herinnering kwam boven toen ik na het nieuws hoorde over een kind op afbetaling, met te kiezen geslacht dus ook nog. Ditmaal vraag ik mij af of ouders die op deze manier een kind nemen niet beter een pop kunnen kopen." (...)

Ik werd altijd al kwaad op mensen die een kind 'nemen' of gingen 'nemen'. Maar ik ben opgevoed door adoptie-ouders die er erg onder leden dat ze geen 'eigen' kinderen konden krijgen.
En zich dus aanmeldden voor adoptie. Waarbij ze konden opgeven wat ze wilden: een blank meisje, zonder handicaps.
Toen ik geboren werd, was ik deels verlamd, en het was dus spannend of dat zou bijtrekken (kwam door een stuitbevalling). Toen ik na tien dagen okee bleek, konden ze me zo ophalen.
Dus dat kiezen van geslacht, tja...

Wat me ook altijd pissig maakt(e), was dat mijn ouders een uitgebreide keuring moesten ondergaan om te zien of ze wel geschikt waren als ouders.
Die test hebben ze met goed gevolg doorstaan, hoewel zus en ik beide geen contact meer hebben met onze ouders.
Maar waarom is er niet zo'n keuring voor biologische ouders? (En dan graag een beter onderzoek.)

Geen opmerkingen: