donderdag, december 12, 2002

Vriendje is gaan schaatsen. Ik heb voor het laatst geschaatst in '85/'86 of zo, na aandringen van een vriend die stelde dat als ik het ooit gekund had, ik het zo weer op zou pikken. Daar stond ik op het ijs, met dubbelklappende enkels, hopeloos wachtend totdat weer iemand zo vriendelijk zou zijn me een stukje voort te trekken. Dus vriendje schaatst met een huisgenoot, en ik heb eendjes gevoerd bij het enige wak hier in de buurt. Ze deden erg uitgehongerd, maar dat doen ze altijd, dus dat zegt weinig. Verderop liep een reiger, af en toe pikkend in het ijs, volgens mij snapte ie er niks van. Er zat ook een grote gele kwikstaart - met dit weer zie je toch meer vogels, omdat voedsel- en drinkplekken schaarser worden.
De straten hier zien al roze van het strooizout, maar hoewel het de hele dag al bewolkt is, is er nog geen neerslag geweest. Ik zit nog steeds te hopen op sneeuw ;-)

Geen opmerkingen: