woensdag, februari 12, 2003

Dit was puur de inschrijving als werkzoekende, dat duurde een uur. Dame werd steeds zenuwachtiger, later bleek dat ze na mijn bezoek een interview zou hebben met TV Utrecht.
We hebben lijsten en lijsten en lijsten ingevuld. Met mijn werkervaring en opleidingen enzovoorts.
Over twee weken moet ik terugkomen voor de uitkeringsaanvraag, en dan moet ik een map meenemen. Die map bevat 17!!! pagina's vragen in een minuscuul lettertype, over, jawel: opleiding en ervaring enzovoorts.
Nou ja, hoop gedoe, allemaal driedubbel werk want ik had alles al op papier gezet, en ik begrijp ook niet waarom die dame van nu alles al drie keer moest invoeren en dat het straks dan nog twee keer moet èn dat ik over 24 uur zelf moet zorgen dat mijn persoonsgegevens (NAW, CV, telnr, geboortedatum etc.) niet zomaar opvraagbaar zijn op internet.
Opvallend: de boodschappenlijst. Met 22 dingen die ik bij dat gesprek over twee weken mee moet nemen. Waaronder ook 'een machtiging om uw uitkering over te maken aan uw (voormalig) werkgever'. Huh? Dat dacht ik toch niet.
Ik dacht dat het door die samenvoegingen allemaal wat soepeler en sneller zou lopen, maar niet dus.

Geen opmerkingen: