donderdag, februari 13, 2003

Vuilnisbak weer in de tuin gezet, en omdat ik daar toch was, wat dood spul van vorig jaar opgeruimd. Een paar vierkante meter guldenroede, waarvan de stengels als droge stokjes blijven staan. De nieuwe planten komen de grond al uit. Ik deed als altijd weer wat ontdekkingen: veel speelgoed dat vanaf de balkons boven de tuin gevallen is (ik begrijp niet dat mensen dat niet even ophalen), maar ook een horloge en diverse onderdelen van een kunstplant. En, minder leuk: een drol. Die er niet uitzag als een hondendrol. En iemand heeft in het verste deel van de tuin wat takken van een conifeer gerukt, en ze naast de boom op de grond gegooid.
Ik vraag me dan steeds af wat daar nou de zin van is. Gewoon een tuin inlopen en wat takken van een boom trekken. Krijgt iemand daar een kick van?

Geen opmerkingen: