maandag, april 28, 2003

Dus ik fietste door het plakweer, heel voorzichtig. Mijn fiets is niet helemaal okee, de trapas moet vervangen worden maar de fietsenmaker heeft nog even geen tijd. Ik ben zelf al een zwaargewicht, en ik had twee zakken tuinaarde bij me. (Binnenkort moeten de tomatenplantjes in grotere potten.) Zachtjes fietsen, net genoeg vaart om door te rollen zonder kracht te zetten. Loopt er een stel met drie honden, waarvan er twee loslopen. Die honden dus. Er is een aanlijngebod in de wijk, maar goed. Drie honden: een bullterreur (zo noem ik ze altijd), een bouvier en een klein vuilnisbakkie. Eén keer raden welke hond aan de lijn zat.
En één keer raden welke hond met open bek, opgetrokken bovenlip en platgelegde oren op me af kwam rennen. Gelukkig luisterde ie naar de baas, die 'm terugriep. Toen ik en opmerking maakte tegen de baas, werd ik afgebekt.
Tis altijd hetzelfde type.

Geen opmerkingen: