zondag, november 30, 2003

TT 104 VVD wil forse ingreep in WW

DEN HAAG De VVD wil de duur van de WW-uitkering fors bekorten. De partij gaat minister De Geus van Asociale Zaken oproepen te onderzoeken of de maximale duur omlaag kan van vijf jaar naar 1,5 jaar, zoals in Duitsland.
Volgens VVD-Kamerlid De Vries is het belangrijk werklozen te prikkelen snel weer aan de slag te gaan. "Daar past geen jarenlange WW-uitkering bij." Zij stelt dit bij de begrotingsbehandeling van Asociale Zaken komende woensdag aan de orde. De Geus komt volgend jaar met plannen voor herziening van de WW.
Coalitiegenoot CDA is fel gekant tegen beperking van de WW-duur.

Tuurlijk mevrouw De Vries, ik ben gewoon te lui om te werken. Als weer een nieuwe aanstaande ex-werkgever tegen me zegt: 'Je bent te vaak ziek, je zult begrijpen dat dat slecht is voor mijn prestatiecijfers en dat ik liever gezonde werknemers heb, dus je contract wordt niet verlengd', bedoelt ie dat ie me eruit trapt omdat ik een lui varken ben.
Bedankt mevrouw De Vries.

Geen opmerkingen: