maandag, december 01, 2003

Weer naar het CWI voor een gesprek. Ik krijg een coach die me gaat stimuleren werk te vinden, door me te helpen vacatures te vinden en brieven te schrijven. De CWI-dame zei er wel bij dat dat in mijn geval niet nodig was, maar dat ze niets anders te bieden hebben.
Op de vraag wat ik zelf dacht nodig te hebben om makkelijker werk te vinden, heb ik gezegd: 'Een betere economie', maar dat behoorde niet tot de mogelijkheden.
Beetje narrig weer vertrokken, maar geheel opgevrolijkt bij de ganzen. Er is daar een water met een stuk of 50 ganzen. Er wonen veel mensen die er brood dumpen, dus die beesten zitten daar best.
Als je blijft stilstaan, heb je heel snel een klont tetterende ganzen om je heen, 'Brood! Brood! Bróóóóód!'. Als je niks geeft scharrelen ze weer verder, af en toe nog eens omkijkend.
Er zitten ook veel kraaien, en ik heb lang staan kijken en luisteren: één kraai wandelde naar het groepje ganzen, wat leidde tot flink geblaas en uitvallen van de ganzen naar de kraai. Tot die kraai Gans ging spreken. Hij maakte van die gezellige ganzenbabbelgeluidjes, en toen was het goed. Slim beest, want zo kan ie dicht in de buurt van de ganzen blijven, en meeëten als ze brood krijgen :-)
Terug naar huis fietsend gezien dat veel rozenstruiken nog steeds nieuwe bloemen produceren, dat de melkdistels nog steeds nieuwe knoppen maken, dat irissen en narcissen al flink wat blad hebben, dat her en der al wat sneeuwklokjes bloeien, en als het nog een week of anderhalf zo zacht blijft als het vandaag is, bloeien de hazelaars en de elzen denk ik al. Misschien krijgen we twee lentes: de voorlente in december, en het echte voorjaar over een maand of twee...

Geen opmerkingen: