dinsdag, juli 27, 2004

Ik heb net heeeeel lang lekker buiten gezeten, beetje plantjes verpotten, foto's maken, poezen aaien, genoten van alle hommels en bijen en vlinders, en van de guldenroede die prachtig bloeit maar nu ook bedwelmend honingzoet geurt.
Ik had een boek meegenomen, maar ik kwam er niet aan toe. Pal voor het terras bloeien een kaasjeskruid en een buddleja, en op het terras staat oregano te bloeien. Daar zoemt steeds van alles omheen, van vlinders en zwaarbeladen hommels en bijen tot heel actieve zweefvliegjes.
Verderop in de tuin zie ik steeds meer verschillende soorten waterjuffers en echte libelles, en het stikt als altijd van allerlei kevertjes en spinnetjes. Ik ben niet zo'n spinnenmens, maar als ik er een zie wandelen met een bolletje op haar rug dat bestaat uit een netje waarin allemaal babyspinnetjes zitten, sja, dat vind ik toch wel erg mooi om te zien. Helpt ook dat dat niet dat snelle, langharige type is, zoals de kelderspin, want die vind ik echt een beetje eng ;-)
De padden en kikkers houden zich nu verscholen.
Kweenie, de wbv kan wel zeuren, maar aan de flora en fauna te zien doe ik toch iets goed, en zolang er geen planten en/of beesten zitten die last geven, vind ik het best. Ik heb liever een levende tuin dan een betegelde tuin met drie plastic planten, zoals je ze hier ook in de wijk ziet. Vast heel praktisch, maar niet mijn smaak...

Geen opmerkingen: