maandag, juni 20, 2005

Nawijn beraadt zich op positie binnen LPF

AMSTERDAM - Kamerlid Hilbrand Nawijn beraadt zich op zijn positie binnen de LPF. Dat zegt hij in reactie op de kritiek die hij onder meer van zijn partij krijgt over zijn samenwerking met de voorman van Vlaams Belang, Filip Dewinter. Zij lanceren maandagmiddag in het huis van de vermoorde politicus Pim Fortuyn een denktank. De LPF wil dat Nawijn niet gaat, omdat Fortuyn niet met Dewinter geassocieerd zou willen worden.
Nawijn noemt de kritiek van de LPF op zijn persoon 'onzorgvuldig'. "Ik wil daar niet al te veel woorden aan vuil maken, maar het bevreemdt me wel dat ze een bericht uitdoen zonder mij te contacteren; ik zal me beraden op mijn positie", zei hij in het Radio1-journaal. De politicus is niet van plan het bezoek aan Rotterdam te annuleren. "Die afspraak gaat gewoon door."
Het LPF-Kamerlid wil met Dewinter praten over zaken als het integratiebeleid en 'de nationale identiteit'. Het strenge Deense asielbeleid is volgens Nawijn een model dat ook in Nederland en België moet worden ingevoerd.
(Bron)

TT 103 Nawijn en DeWinter bijeen in R'dam

DEN HAAG Kamerlid Nawijn en de leider van het Vlaams Belang, DeWinter, zijn in het huis van Pim Fortuyn bijeen voor de oprichting van een denktank. De LPF vindt het ongepast dat Fortuyns huis daarvoor wordt gebruikt, omdat hij DeWinters ideeën altijd afwees.
Nawijn en DeWinter willen een denktank oprichten voor vreemdelingenzaken en integratie. Volgens de LPF stelt Nawijn de partij zo in een negatief daglicht.
Nawijn en DeWinter hebben al geruime tijd contact. De Vlaming zei in januari veel voor internationale samenwerking van rechts-nationalistische partijen te voelen.

Geen opmerkingen: