dinsdag, november 15, 2005

Zes jaar cel geëist tegen paranormale genezer

BREDA - Het Openbaar Ministerie heeft dinsdag voor de rechtbank in Breda zes jaar gevangenisstraf geëist tegen de 57-jarige paranormale genezer F.P. uit Breda. P. wordt verdacht van verkrachting van drie vrouwen en seksueel misbruik van twee andere patiënten.
Tussen 1996 en 2002 zou hij de slachtoffers bedwelmd hebben met oxazepam en slaapmiddelen. De meestal jonge vrouwen (17-20 jaar) moesten bij het begin van een sessie met P. een glas suikerwater drinken, waar de verdachte een magische gouden ring in deed. Na ongeveer een half uur vielen de vrouwen in slaap, waarna P. ze zou hebben misbruikt. Uit het onderzoek van de recherche blijkt dat P. een grote hoeveelheid pillen in huis had.
P. was dinsdag wegens hartklachten niet aanwezig bij de zitting. Tijdens een vorige rechtszitting verklaarde hij dat hij paranormale krachten bezit waarmee hij personen die in de knoop zitten kan helpen. "Ik probeer de negatieve energie uit mijn patiënten te halen en de positieve energie te bevorderen. Ik heb niets gedaan wat de vrouwen zelf niet wilden, als ik ze heb aangeraakt, is dat altijd met hun toestemming gebeurd."
De verdediging vroeg om vrijspraak van alle feiten omdat er geen bewijzen op tafel liggen. "Er zitten geen medische indicaties in het dossier", aldus mr. R. van 't Land. "Het blijft het woord van de vrouwen tegen dat van mijn cliënt, die overigens impotent is en alles ontkent." Volgens een psychiatrisch rapport is P. volledig toerekeningsvatbaar.
De uitspraak is op 29 november.
(Bron)

Geen opmerkingen: